Forum  dotyczące gry Helbreath Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Mechanizm Gry

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum dotyczące gry Helbreath Strona Główna -> Mechanika Gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
PeX
Administrator



Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:56, 27 Sie 2006 Temat postu: Mechanizm Gry

Mechanika Gry

Tu znajdziesz wszelkie formuły, których używamy grając w Helbreath. Dzięki nim możesz w miarę szybko policzyć istotne rzeczy.


Formuły dotyczące statystyk

Liczba punktów życia (HP) VIT*3 + Level*2 + STR/2
Liczba punktów many (MP) MAG*2 + Level*2 + INT/2
Liczba punktów staminy (SP) STR*2 + Level*2
Maksymalne obciążenie/udźwig STR*5 + Level*5

Obliczenia dotyczące skilli

Procent twoich umiejętności rośnie dużo wolniej powyżej 50%. Tu możesz sprawdzić, dlaczego tak się dzieje.
Dla procentu pomiędzy 20% - 50% : aktualny Skill% + 2
Dla procentu pomiędzy 51% - 100%: (aktualny Skill % + 1)*(aktualny Skill% + 1) / 10

Przykłady:
Aby podwyższyć skill axe z 25 do 26 potrzebujesz skutecznie uderzyć potwora 25+2 = 27 razy. Aby podnieść skill alchemii z 90 na 91 potrzebujesz zrobić 810 potionów. (90*90)/10 = 810


Bonusowy atak

Tu dowiesz się jak policzyć ilość bonusowych obrażeń opierając się na twoich statystykach.

MAG:Każde 10 MAG w statystykach może podnieść twój magiczny atak o 3%.
STR: Każde10 STR w statystykach może podnieść twój atak fizyczny o 2%.
Criticals: Tzw. Crity to pojedyncze ataki fizyczne. Ich siła jest wyższa o 1% co 10 poziomów.

Przykłady:
Jeśli twój Energy Strike atakuje za 50 i posiadasz 200 magii, 200/10x3%=60 dodatkowych obrażeń. Więc 50+50x60%=80. Atakujesz za 80.
Jeśli twoje battle axe zabiera 50 uderzeniem i posiadasz 150 STR, a twój level jest równy 100, wtedy: 150/10x2%=30% bonusowych obrażeń + 100/10=10% , więc mamy razem 40%.
Obrażenia, jakie zadajesz, to: 50+50x40%=70.
Skille

Za każdy 1 punkt w statystykach możesz osiągnąć 2% skilla.
, aby kupić u kowala manual, podniesie ci on skill do 20%.
Aby skill podniósł się o kolejny procent, potrzebujesz odpowiedniej ilości udanych trafień. Dla wzrostu umiejętności związanych z władaniem bronią, potrzebujesz określonej ilości uderzeń w potwora. Jeśli nie trafisz- nie liczą się one. Dla umiejętności typu alchemia, manufacturing, fishing czy mining, musisz wykonać daną ilość odpowiednich substratów, złowić, wykopać itd. odpowiednią ilość rzeczy

Magic - MAGx2
Magic Resistance - Levelx2
Poison Resistance - VITx2
Pretend Corpse - INTx2
Alchemy - INTx2
Manufacturing - STRx2
Mining - STRx2
Fishing - DEX*2
Hammer Mastery - DEX*2
Axe Mastery - DEX*2
Long Sword Mastery - DEX*2
Archery - DEX*2
Fencing - DEX*2
Short Sword Mastery - DEX*2
Shield Mastery - DEX*2
Staff Mastery - MAG*2
Hand Attack - STR*2

Magia

Casting Probability (CP) – prawdopodobieństwo rzucenia czaru

Jesli nie masz 100% skilla, szansa rzucenia czaru będzie liczona w następujący sposób:
(Szansa rzucenia czaru danego kręgu * Magic skill) / 100

jeśli posiadasz 100% skilla, CP będzie wyglądało jak poniżej:
Circle 1- 300
Circle 2- 250
Circle 3- 200
Circle 4- 150
Circle 5- 100
Circle 6- 80
Circle 7- 70
Circle 8- 60
Circle 9- 50
Circle 10- 40


Jeśli twój INT jest wyższy niż 52, otrzymasz INT-50/2 bonus do stosunku sukcesu (INT 60: (60-50)/2 = 5,więc +5 do CP)

Jeśli twój poziom podzielony przez 10 (zaokrąglony do dołu, np.: 73/10=7) jest poniżej kręgu magii, z której korzystasz, otrzymujesz "karne" cp.

Jeśli twój poziom podzielony przez 10 (wynik zaokrąglony do dołu) jest ponad kręgiem, z którego korzystasz, wtedy: cp = (Krąg- (twój poziom (zaokrąglony do dołu) / 10)) * 5

Jeśli twój poziom podzielony przez 10 (wynik zaokrąglony do dołu) jest taki sam, jak numer kręgu, z którego korzystasz, nie otrzymujesz żadnych kar ani bonusów.

Wykres poszczególnych kręgów: br> Circle 1: -5% Casting Probability
Circle 2: -5% Casting Probability
Circle 3: -8% Casting Probability
Circle 4: -8% Casting Probability
Circle 5: -10% Casting Probability
Circle 6: -14% Casting Probability
Circle 7: -28% Casting Probability
Circle 8: -32% Casting Probability
Circle 9: -36% Casting Probability
Circle 10: -40% Casting Probability


Przykład : Mag na poziomie 51 używa Lightning Strike’a (krąg Cool (8-(51/10))*32= 93%
Grasz mający 125 level rzuca czar Energy Strike (Krąg 7): (7-(125/10))*5 = -28 (+29 CP bonus)

Deszcz obniża Cp. Wyróżniamy 3 typy deszczu: lekki, średni, ciężki (czy tzw. ulewa).
lekki deszcz : -8% Casting Probability
średni deszcz: -22% Casting Probability
ulewa: -33% Casting Probability


Głód i brak staminy dają w rezultacie -10% Casting Probability.



Hit Ratio

Magical attack hit ratio: (Caster's Casting Probability / targets magic resistance)*50
If your MAG is over 50 then you'll get MAG-50 bonus to hit
Targets magic resistance = Magic resistance skill + (If targets MAG is over 50 it'll get MAG-50 bonus)
If hit ratio is over 90% it'll be reduced to 90%
if hit ratio is under 10% it'll be increased to 10%


Summonowanie-przywoływanie

10% Magic Skill = Slime
20% Magic Skill = Giant Ant
30% Magic Skill = Snake
40% Magic Skill = Orc
50% Magic Skill = Skeleton
60% Magic Skill = Clay Golem
70% Magic Skill = Stone Golem
80% Magic Skill = Orc Mage
90% Magic Skill = Hellhound
100% Magic Skill = Cyclops

Ataki fizyczne

Hit Probability- prawdopodobieństwo trafienia

Hit Probability jest zależne od twojego DEX’a. Potrzebujesz co najmniej 50 DEX’a aby otrzymać Hit Probability bonus.
Twoja obrona to: twój DEX * 2 + każdy rodzaj zbroi, która daje dodatkowy bonus.
Maksymalne hit probability to 90%, minimalne to 10%.
Hit probability = (wartość uderzenia / wartość obrony) * 50


Przykład:
Jeśli masz 100 DEX’a, skill broni wynosi 90%, wartość uderzenia to 90 + (100 - 50) = 90 + 50 = 140 Jeśli twój przeciwnik ma 75 DEX’a i ma na sobie buty (Long Boots)(DEF 1), Hauberk’a (DEF Cool, Chain Mail’a (DEF 30), Full Helm (DEF 10), Plate Leggings’y (AC 12), Iron Shield’a (AC 22) and a Cape (AC 1), jego ogólna obrona to 75 * 2 = 150, posiada również 84 DEF ze zbroi (1 + 8 + 30 + 10 + 12 + 22 + 1), jego łączna obrona wynosi: 150 + 84 = 234 .

W tym przypadku twoje hit probability wynosiło: (115 / 234) * 50 = 49%

Different weapons have bonuses or penalties against monsters and players, here is a chart of weapons and their bonuses/penalties: (Human players are counted as M-type monsters)
Short Sword/Main Gauche/Gladius: -2%HP (L)
Savor: +3%HP (L)
Long Sword: -3%HP (L)
Scimitar: +3%HP (L)
Palchion: +2%HP (L)
Esterk: +2%HP (L)
Broad Sword: -3%HP (S-M), +2%HP (L)
Bastard Sword: -8%HP (S-M), +4%HP (L)
Claymore: -5%HP (S-M), +4%HP (L)
Greatsword: -5%HP (S-M), +4%HP (L)
Flamberger: -15%HP (S-M), +10%HP (L)
Short Bow: +4%HP (S-M)
Long Bow/Composite Bow: +5%HP (L)


Najwywyższe obrażenia

Bronie Ancient dają + 2 to do maksymalnej kostki przy uderzeniu. (np. Broń mająca 2d8 staje się bronią o kostce 2d10)

Combo daje +1 do każdego kolejnego uderzenia combo:
short sword - pierwsze combo hit +1, drugie +2, trzecie +3
long sword - pierwsze +0, drugie +1, trzecie +2
axe - pierwsze +1, drugie +2, trzecie + 3
fencing - pierwsze +2, drugie +4, trzecie +6
arrow - pierwsze +0, drugie +1, trzecie +2
hand - pierwsze +0, drugie +2, trzecie +3


Uderzenia krytyczne (criticals)
Liczba critów (tak potocznie nazywamy criticals) zwiększa się co każde 10 poziomów, np. level 90 posiada 9 critów, 104 – 10 critów, itd….

Crity odnawiają się co 40 sekund.
Critical attack damage to ( obrażenia, jakie zadaje crit ) : obrażenia + obrażenia*(Level / 100)
Przykład: Zabierasz -30hp, używając flamberg’a, posiadasz 83 poziom, używając opcji critical atakujesz za : 30+30x0.83=55.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Slowo
Gość






PostWysłany: Sob 22:01, 16 Wrz 2006 Temat postu:

FUCK... Gratuluje mi by sie nie chcialo ty pisac...
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum dotyczące gry Helbreath Strona Główna -> Mechanika Gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin